Met haar Klant Informatie Systeem is de gemeente Hollands Kroon in staat om haar burgers en bedrijven snel en goed te helpen. Hebben zij zicht op wat er bij de klant speelt en handelen zij klantvragen, verzoeken en zaken digitaal af. Met behulp van data worden de prestaties gemonitord en kan men snel en adequaat sturen.
De gemeente Hollands Kroon is een gemeente met ruim 47.000 inwoners in de kop van Noord-Holland die bestaat uit 22 kernen. De gemeente Hollands Kroon zet al jaren in op excellente dienstverlening naar hun burgers en bedrijven met als basis: Digitaal tenzij, zelfredzaamheid en klant centraal. Als onderdeel van deze visie wil de gemeente alle klantvragen zo snel mogelijk klantgericht afhandelen. Aan de klanten wil men zo veel mogelijk een online dienstverlening bieden, waar men realtime inzicht heeft in alle verzoeken en zaken. En aan de medewerkers biedt men een cockpit waarin de medewerkers alle informatie kunnen vinden voor hun werk en zij zaken klantgericht en zorgvuldig doorlopen.
Met Klant Centraal heeft Hollands Kroon een klant contact oplossing met krachtige relatie management functionaliteit, waardoor er in het belang van de klant gewerkt wordt. Het systeem biedt:
Met Zaak Centraal wordt zaakgericht werken makkelijk voor iedereen. In Zaak Centraal kan men snel zaken maken, aanpassen en monitoren, zodat het werk maximaal digitaal en zorgvuldig gebeurd en aansluit bij de vraag. Het systeem biedt: