Klant informatie systeem

Gemeente Hollands Kroon

Met haar Klant Informatie Systeem is de gemeente Hollands Kroon in staat om haar burgers en bedrijven snel en goed te helpen. Hebben zij zicht op wat er bij de klant speelt en handelen zij klantvragen, verzoeken en zaken digitaal af. Met behulp van data worden de prestaties gemonitord en kan men snel en adequaat sturen.

Digitaal tenzij, zelfredzaamheid en klant centraal

De situatie

De gemeente Hollands Kroon is een gemeente met ruim 47.000 inwoners in de kop van Noord-Holland die bestaat uit 22 kernen. De gemeente Hollands Kroon zet al jaren in op excellente dienstverlening naar hun burgers en bedrijven met als basis: Digitaal tenzij, zelfredzaamheid en klant centraal. Als onderdeel van deze visie wil de gemeente alle klantvragen zo snel mogelijk klantgericht afhandelen. Aan de klanten wil men zo veel mogelijk een online dienstverlening bieden, waar men realtime inzicht heeft in alle verzoeken en zaken. En aan de medewerkers biedt men een cockpit waarin de medewerkers alle informatie kunnen vinden voor hun werk en zij zaken klantgericht en zorgvuldig doorlopen.

Klant Centraal op basis van Dynamics 365

De oplossing

Met Klant Centraal heeft het klantcontact centrum van de gemeente Hollands Kroon een klant contact oplossing met krachtige relatie management functionaliteit, waardoor er in het belang van de klant gewerkt wordt. Het systeem biedt:

  • Omni-channel dienstverlening passend bij de klantsituatie
  • Betere inzicht in de klantsituatie met een 360 graden klantbeeld
  • Inzicht in werkvoorraad met het medewerkers-dashboard
  • Minder handwerk en uitval door integratie met zaken en processen
  • Sturing op resultaat door realtime-inzicht in de statussen en prestaties

Zaak Centraal op basis van het Power Platform

De oplossing

Met Zaak Centraal ondersteunen we bij Hollands Kroon alle 35 zelfsturende teams bij het afhandelen van hun diverse processen, waardoor zaakgericht werken voor iedereen gemakkelijk wordt. In Zaak Centraal kunnen collega’s snel zaken aanmaken, afhandelen en monitoren, met directe toegang tot alle relevante klantinformatie. De gemeente kan met behulp van deze oplossing ook eenvoudig nieuwe processtappen aanmaken of bestaande aanpassen om zo maximaal aan te blijven sluiten bij de werkelijkheid. Het systeem biedt:

  • Low code functionaliteit waarmee men snel zaken configureert
  • Inzicht in werkvoorraad en statussen met het medewerkers-dashboard
  • Klant contact en relatiemanagement als onderdeel van de zaak
  • Sturing op voortgang resultaat door realtime-inzicht in prestaties

Betere digitale dienstverlening

De resultaten

2at heeft voor Hollands Kroon Zaak Centraal en Klant Centraal ingezet om haar Klant Informatie Systeem vorm te geven. Het systeem zorgt voor betere klant ervaring en excellente processen
Verkorte doorloop tijden
Beter samenwerken om burgers en bedrijven sneller van dienst te zijn
Beter maatwerk leveren
Beter inzicht in de klantsituatie en daar op kunnen inspelen
Data gedreven werken
Altijd weten wat er speelt en daar op kunnen handelen
Digitale processen
Minder handwerk, minder fouten en betere vastlegging

Wat kan 2at voor uw organisatie doen?

Neem contact op met Dave en hij helpt u verder.
Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.
Om verder te kunnen gaan, voer gegevens in bij de gemarkeerde velden.

Noortje Molenaar
Noortje Molenaar noortje@2at.nl
Contact Reykjavikstraat 1
3543 KH Utrecht
030-8008000
contact@2at.nl